TVad är returvillkoren?
- Returperiod: Vi erbjuder en returperiod på 30 dagar där du kan returnera varan utan att ange något skäl. De 30 dagarna börjar från det att du mottagit paketet. Observera att returen måste skickas till oss inom dessa 30 dagar.
- Returrätt: Alla varor måste returneras i oanvänt, otvättat skick och vara i återförsäljningsbart skick, med etiketten fortfarande fäst på varan.
- Fraktkostnader: Fraktkostnader för returfrakten betalas av oss och är helt gratis. Fraktkostnader för returfrakt återbetalas inte.
Vad kostar det att returnera varan?
Fraktkostnaden för returfrakt betalas av oss och är helt gratis.
Hur lång tid tar det att byta en produkt?
Om du anger att du vill byta en produkt när du registrerar din retur, kommer vi att hantera det omedelbart. På så sätt kan vi garantera att bytet behandlas inom några dagar.
Vad händer om den produkt jag vill byta till inte längre finns i lager?
Kontakta vår kundtjänst för att ta reda på dina alternativ. Vi kommer att informera dig om när vi förväntar oss att kunna leverera produkten. Om du redan har skapat en retur och produkten inte längre finns i lager, kommer vi att kontakta dig och samarbeta för att hitta en lösning.
Var hittar jag mitt ordernummer för att registrera min retur?
Du hittar ditt ordernummer i bekräftelsemejlet som du fick efter att du lagt din beställning. Det är en femsiffrig kod. Om du inte har fått detta mejl, hjälper vår kundtjänst gärna till.
Vad ska jag göra om en produkt levereras felaktig eller skadad?
Tyvärr händer det ibland att en produkt blir skadad under transport eller produktion. Vi hjälper dig gärna att reda ut situationen. Skicka ett mejl till info@styleskor.se med ett foto på felet. Vår kundtjänst kommer att samarbeta med dig för att hitta en lösning så snabbt som möjligt.
Vad gör jag om jag vill returnera min beställning utanför returperioden?
Kom ihåg att skicka in din retur inom 30 dagar från leveransdatum. Om detta av någon anledning inte är möjligt, erbjuder vi dig möjlighet att byta produkten mot en ersättningsvara eller ett presentkort. Kontakta vår kundtjänst för att ta reda på dina alternativ.
Hur lång tid tar det att få en återbetalning?
Vi gör vårt bästa för att behandla returer så snabbt som möjligt. När vi har mottagit returen på vårt lager, kommer vi att behandla den inom 10 arbetsdagar. Du kan följa din retur med hjälp av spårningsnumret du får tillsammans med returen. Från det ögonblicket börjar de 10 arbetsdagarna att räknas. När återbetalningen har slutförts kommer du att få ett meddelande om detta. Observera att det kan ta upp till 3 dagar innan återbetalningen syns på ditt konto.
För att säkerställa snabb leverans erbjuder vi omedelbar återbetalning endast om du begär det inom 12 timmar efter att din beställning har bekräftats. Om du begär återbetalning efter denna period har paketet troligtvis redan skickats. Vi rekommenderar att du kontaktar kundtjänst så snart som möjligt.